niedziela, 3 marca 2013

Ciasteczka czekoladowe z orzechami włoskimi

Niesamowicie aromatyczne ciasteczka z czekoladą mleczną, kakao i orzechami włoskimi. Podczas ich pieczenia w domu rozchodzi się nieziemski zapach czekolady! 
 
W zależności od długości pieczenia, będę miękkie lub chrupiące. (Wybrałam drugi wariant, piekąc je 15 minut). 
Ciasteczka są bardzo proste w przygotowanie - ciasto wyrabiamy mikserem. Polecam szczególnie wielbicielom czekolady! Z podanych składników otrzymałam 32 ciasteczka – 2 blaszki.

Ciasteczka czekoladowe z orzechami włoskimi
Składniki:
  • 115 g miękkiego masła 
  • 110g cukru (u mnie brązowy)
  •  jajko 
  • 3 krople aromatu waniliowego 
  • 115g mąki pszennej 
  • 2 łyżki kakao 
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej 
  • 100g czekolady mlecznej 
  • 60g orzechów włoskich ( u mnie 30 g)

Przygotowanie:

Orzechy posiekać wedle uznania. ( u mnie  bardzo drobno). Czekoladę mleczną zetrzeć na tarce o drobnych oczkach lub posiekać nożem. Mąkę przesiać do miski, dodać kakao, sodę oczyszczoną i wymieszać. 

Mikserem utrzeć masło z cukrem. Cały czas miksując dodać jajko, aromat waniliowy i stopniowo dorzucać mieszankę suchych składników. Na koniec dodać orzechy i czekoladę i ciasto wymieszać łyżką. 

Ciasto nakładać małą łyżeczką na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. (nakładamy małe kupki ciasta z zachowaniem sporych odstępów, ponieważ ciasteczka rozpłaszczą się w czasie pieczenia). Piec 10-15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Po upieczeniu odczekać 2 minuty i przełożyć ciasteczka na kratkę. Odstawić do wystygnięcia.

Źródło przepisu: domowe-wypieki.pl


Ciasteczka czekoladowe z orzechami włoskimi
 
Ciasteczka czekoladowe z orzechami włoskimi
Ciasteczka czekoladowe z orzechami włoskimi

5 komentarzy:

  1. Niepozornie wyglądające,ale zaskakujące zawartością :-)

    m

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciateczka rzeczywiście smacznie ale jak dla mnie zdecdowanie za mało orzechów jest podane w przepisie. Wsypałam nawet więcej niż jest podane a w ogóle nie czuję ich w smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko rzecz gustu :) Ja specjalnie zmniejszałam ich ilość z uwagi na konsumenta, który orzechów nie lubi. Jeżeli smak orzechów był zbyt mało wyczuwalny dla Ciebie, proponuję następnym razem grubiej je posiekać, wtedy ciasteczka będą miały wyraźne chrupiące kawałki orzechów.

      Usuń
  3. Całkiem dobre tylko trzeba dać więcej orzechów i mniej kakao.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj