piątek, 13 grudnia 2013

Ciasto cynamonowe

Coś jest takiego w tym cieście cynamonowym, że nie można przestać go jeść :). Przypomina mi nieco CIASTO MARCHEWKOWE tyle, że nie jest takie wilgotne. Cynamonowe ciasto jest banalnie proste do przygotowania, dlatego polecam poniższy przepis osobom, które w kuchni jeszcze nie czują się pewnie. Cała praca wymaga jedynie zmiksowania wszystkich składników i przełożenia do formy. Nic się tutaj nie da zepsuć :). Co do rozmiaru samej keksówki to moim zdaniem optymalna byłaby forma o długości 30 cm. Ja użyłam 25 cm i moje ciasto bardzo mocno w niej wyrosło, więc trochę dłuższa foremka była by idealna.

Ciasto cynamonowe

Ciasto cynamonowe

Autor przepisu: Jasiek Kuroń

Składniki:
  • 2 i ½ szklanki mąki pszennej (390g)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki kakao
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 10 dag masła (w temperaturze pokojowej) 
  • szklanka cukru pudru (160g)
  • jajko
  • szklanka maślanki, kefiru lub kwaśnej śmietany (u mnie po ½ szklanki śmietany i jogurtu) 
  • 2-3 łyżki powideł śliwkowych (u mnie dżem z czarnej porzeczki)


Przygotowanie:

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, kakao, sodą i cynamonem. Masło zmiksować z cukrem pudrem, wbić jajko i cały czas miksując dodawać na przemian maślankę i sypkie składniki. Na koniec dodać powidła (lub dżem). Ciasto przełożyć do natłuszczonej i posypanej bułka tartą formy keksowej (u mnie kek sówka o długości 25 cm, jednak możecie użyć dłuższej, ponieważ ciasto mocno wyrasta).

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 60 minut.  Ciasto podawać z powidłami lub prażonymi jabłkami z cynamonem i miodem.

Czas przygotowania: 30 minut
Czas pieczenia: 60 minut

Ciasto cynamonowe

3 komentarze:

  1. Piękne ciasto:) upiekę chyba jutro, bo cynamonowego jeszcze nie robiłam ale do marchewkowego zawsze ładuje tony cynamonu:D

    OdpowiedzUsuń
  2. piekę właśnie;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj