poniedziałek, 23 grudnia 2013

Korzenne ciasteczka – serduszka

Kruche, delikatne, korzenne, orkiszowe ciasteczka w sam raz na święta. To ciasto robiłam po raz pierwszy i żałuję, że od razu nie podwoiłam porcji, bowiem ciastka zniknęły nim jeszcze zdążyła zastygnąć polewa czekoladowa.


Korzenne ciasteczka

Ponieważ gwiazdki już były, tym razem wycięłam serduszka. Niestety nie mam zbyt dużego wyboru świątecznych wzorów wykrawaczek, ale myślę, że serduszka też wyglądają ładnie :). IMBIROWE GWIAZDKI i PIERNICZKI lukrowałam, dlatego tym razem postanowiłam ozdobić ciasteczka roztopioną w kąpieli wodnej gorzką czekoladą. Przy pomocy rękawa cukierniczego zrobiłam nieregularne mazy i kropki. Każde ciasteczko ma inny wzorek :). Mam nadzieję, że Wam się podobają!

Korzenne ciasteczka

Źródło przepisu: eksperymentalnie.com plus moje uwagi


Składniki na 1 blaszkę (ok. 30 ciasteczek):
  • 80 g mąki pszennej*
  • 70 g maki orkiszowej*
  • 50 g cukru pudru
  • 2 łyżeczki przyprawy korzennej
  • 120 g margaryny lub masła
  • 1 żółtko
Do dekoracji: lukier lub polewa czekoladowa

*zmieniłam nieco proporcje mąk, użyłam 40 g mąki pszennej i 110 g mąki orkiszowej


Przygotowanie:

Mąki przesiać i wymieszać, dodać cukier puder i przyprawę korzenną. Następnie dodać posiekane masło lub margarynę i żółtko. Wyrobić gładkie ciasto i włożyć na godzinę do lodówki (pominęłam ten etap i od razu wałkowałam ciasto). Cisto rozwałkować na grubość 4-5mm i za pomocą wykrawaczki wycinać ulubione kształty. Ciastka ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec w piekarniku nagrzanym do 210 stopni przez ok. 15 minut. Ostudzone ciastka można ozdobić lukrem lub czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej.

Czas przygotowania: 30 minut + czas pieczenia

Korzenne ciasteczka

Korzenne ciasteczka

Korzenne ciasteczka

Korzenne ciasteczka

Korzenne ciasteczka

4 komentarze:

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj