środa, 24 kwietnia 2013

Ciasteczka budyniowe i kokosowa kawa

Kiedy piekłam tort bananowo - ananasowy (niebawem na blogu) do zrobienia biszkoptu kupiłam likier kokosowy. Użyłam go jednak bardzo niewiele, więc prawie cała butelka została. Ciekawa byłam jak smakowałaby kawa, gdyby dodać do niej kilka łyżeczek likieru? Teraz już wiem i powiem Wam, że smakuje wybornie! Kawa harmonijnie współgra z kompozycją smaków mleczka kokosowego i śmietanki. Po dodaniu kilku łyżeczek otrzymujemy kawę z subtelnym aromatem kokosa. Likier jest bardzo słodki, więc zrezygnowałam z dodatkowego słodzenia kawy cukrem.  

Do takiej kokosowej kawy doskonale pasują ciasteczka budyniowe. Kiedy zrobiłam je po raz pierwszy, posmakowały mi tak mocno, że zaraz jak tylko zostały zjedzone zrobiłam je po raz kolejny, a następnego dnia ponownie. Są słodkie, ale nie za słodkie, dlatego można je jeść bez umiaru. W smaku przypominają budyń waniliowy, który uwielbiam! Bardzo proste do zrobienia, ciasto łatwo się zagniata. Gorąco polecam!

Ciasteczka budyniowe i kokosowa kawa

KAWA KOKOSOWA:
Ciasteczka budyniowe i kokosowa kawa

Składniki na małą filiżankę:
  • 1 łyżeczka ulubionej kawy rozpuszczalnej
  • 7-10 łyżeczek likieru kokosowego
  • opcjonalnie odrobina mleka

Przygotowanie:

Kawę zalać gorącą wodą, dodać likier kokosowy i ewentualnie mleko. Wymieszać.


CIASTKA

Przepis pochodzi STĄD

Składniki na dwie blaszki ciasteczek:
  • 220 g mąki pszennej (plus do podsypywania)
  • 120 g miękkiego masła (lub margaryny)
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego bez cukru ( z cukrem tez może być, tylko wtedy dodajmy mniej cukru)
  • 100 g cukru lub mniej ( u mnie 70 g plusi budyń już z cukrem)
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki mleka

Rada: masło najlepiej wyjąć z lodówki do temperatury pokojowej na kilka godzin wcześniej lub zostawić na noc na wierzchu. 

Przygotowanie:

Mąkę przesiać, dodać miękkie masło, cukier, proszek budyniowy, żółtka i mleko.  Wszystkie składniki połączyć ze sobą, zagnieść ciasto. Na posypanej mąką stolnicy rozwałkować ciasto (na około 3-4mm grubości) i wycinać wykrawaczką ulubione kształty. Ciastka przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 12 minut. Warto spróbować jeszcze ciepłe ciastka!

Ciasteczka budyniowe i kokosowa kawa

Ciasteczka budyniowe i kokosowa kawa

Ciasteczka budyniowe i kokosowa kawa

4 komentarze:

  1. Mimo, że takiej kawy z braku likieru sobie nie zrobię w najbliższym czasie, wiele mam radości z podglądania Twoich zdjęć. Słoneczka i inspiracji życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, może ciasteczka będziesz miała okazję zrobić? A czy dobrze pamiętam, że jutro już Twoja impreza? Ustalone Menu? Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Zrobiłam podwójną porcję wytrawnych muffinek - ciasto było bardzo gęste, bałam się, że nie urosną! Okazało się, że dałam tylko jedno jajo! Ale wyszły pięknie. Tak pachnące i lekkie, świetne po prostu... Dla mnie mogłoby być mniej fety, troszkę za słone. Następnym razem zrobię z mozzarellką i oliwkami np. Sprawdzony przepis, dziękuję. A na obejrzenie menu z mojej imprezy zapraszam jutro do siebie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały :) Mozzarella i oliwki to świetny pomysł! Kiedyś robiłam też z fetę i papryką :) Z chęcią zajrzę, bardzo jestem ciekawa. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj