sobota, 13 kwietnia 2013

Ozdobne babeczki imbirowe

Inspiracją do wykonania tych babeczek było dla mnie pismo „Dekoracja ciast”. Wspominałam już o nim przy okazji moich ciastek motyli, które były moją pierwszą przygodą z tego typu dekorowaniem.

Podejrzewam, że jeszcze nieraz ta gazeta posłuży mi swoimi pomysłami, ponieważ kupiłam wszystkie archiwalne numery i naprawdę mam z czego wybierać. Przepis, który dziś Wam zaprezentuję to babeczki imbirowe. Wyszły lekkie i naprawdę bardzo, ale to bardzo smaczne! Efektowna dekoracja przygotowana z masy cukrowej (z którą miałam do czynienia po raz pierwszy) i lukru nadaje niesamowicie słodki smak muffinkom, a ich zapach absolutnie mnie powala…

Babeczki imbirowe
Tak przygotowany deser, ładnie opakowany w kartonik, może być doskonałym prezentem dla bliskiej nam osoby, a naszych gości na pewno zaskoczy oryginalną dekoracją. Babeczki imbirowe możemy oczywiście przygotować same bez dodatków lub z każdą dowolną ozdobą. 

Moja poniższa propozycja, jak wspomniałam, była wzorowana na przepisie z tygodnika „Dekoracja ciast” jednak nie trzymałam się przepisu w stu procentach. Tak już mam, że zawsze coś muszę pozmieniać po swojemu :)

Babeczki imbirowe

Składniki:

Babeczki imbirowe
Babeczki – składniki na 12 sztuk:

  • 125 g miękkiego masła lub margaryny do pieczenia ( u mnie margaryna)
  • 125 g cukru
  • jajko
  • 6 kropel aromatu waniliowego
  • 125 g mąki pszennej tortowej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sproszkowanego imbiru
  • łyżka kandyzowanego imbiru pokrojonego w kostkę (niestety nie dodałam, ponieważ nie udało mi się kupić)


Dekoracja:

  • 150 g masy cukrowej (lukru plastycznego)
  • 2 barwniki spożywcze (u mnie błękitny i różowy)
  • 100 g miękkiego lukru królewskiego (więcej na temat przygotowania lukru znajdziecie TU)
  • 50 g kremu maślanego ( u mnie krem z serka kremowego i cukru pudru)

Uwaga: klasyczny krem maślany uzyskamy mieszając masło z cukrem pudrem w równych proporcjach, aby krem był lżejszy, część lub całość masła można zastąpić pełnotłustym serkiem kremowym.

Przygotowanie:

Babeczki:

Mąkę przesiać, połączyć z proszkiem do pieczenia oraz imbirem. Mikserem utrzeć miękkie masło (lub margarynę) z cukrem na puszystą masę. Dodać jajko, aromat waniliowy i dalej miksować. Stopniowo dodawać suche składniki cały czas miksując. 

Foremki na muf finki wyłożyć papilotkami i wypełnić ciastem do 2/3 wysokości (babeczki sporo wyrosną). Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez 15-20 minut do uzyskania złotego koloru babeczek. Po upieczeniu studzić na kratce. Chłodne babeczki dowolnie dekorować. 

Dekoracja:

Do masy cukrowej dodać błękitny barwnik, zagnieść do uzyskania jednolitego koloru. Do lukru królewskiego dodać różowy barwnik i dokładnie wymieszać. 

Rada: jeżeli używamy barwnika w proszku, dobrze jest rozpuścić go w jednej kropli wody np. na łyżeczce i dopiero tak przygotowany roztwór dodać do masy. W ten sposób uzyskamy jednolity kolor. 

Masę cukrową rozwałkować na równej, nieprzywierającej powierzchni (np. na papierze do pieczenia) na grubość około 3 mm (u mnie jakoś cieniej wyszło :P).  Na masie umieścić szablon z wybranym wzorem. Zabarwiony na różowo lukier królewski nabrać packą lub nożem i równomiernie rozprowadzić po szablonie. Nadmiar lukru delikatnie zebrać. Kiedy wzór jest gotowy, ostrożnie zdjąć szablon, a następnie okrągłą wykrawaczką (lub szklanką), większą niż wierzch babeczek wyciąć koło. 

Na wierzch babeczki nałożyć krem maślany. Wykrojony z masy cukrowej okrąg umieścić na kremie maślanym i delikatnie docisnąć ze wszystkich stron. Powtórzyć te same czynności na pozostałych babeczkach. 

Babeczki imbirowe

Babeczki imbirowe

Babeczki imbirowe


4 komentarze:

  1. Prezentują się cudnie, ogromnie mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Babeczki sliczne, od niedawna chodzily mi po glowie babeczki imbirowe, u ciebie wlasciwie wyladowalam za truskawkowym kremem maslanym a po nim trafilam tutaj ;) Bede probowac ... Mam tylko jedna uwage-porade ... Mieszkam w Holandii, fondant czyli masa cukrowa jest tutaj bardzo popularnym produktem, wiec maja juz spore doswiadczenie ... Wiec, kremu maslanego uzywa sie przy masie cukrowej jako powiedzmy izolacji, mozna tort lub babeczki przelozyc kremem z serka czy bitej smietany, ale wierzch zaizolowac kremem maslanym, poniewaz smietana rozpuszczaq fondant. Wiec nie wiem czy uzycie serka jest tu wskazane, nie wiem jak sie zachowala masa cukrowa ale to pewnie zalezy tez jak dlugo je przechowywalas ... to tyle, taka dobra rada ... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za cenną radę! Lukru plastycznego używałam dotychczas 2-3 razy, więc zupełnie nie mam doświadczenia. Te babeczki akurat zniknęły chyba w ciągu doby, więc zamiana masła na serek nie poczyniła szkód, ale przy torcie już na pewno tak kolorowo by nie było. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj