niedziela, 7 kwietnia 2013

Szaszłyki z kurczakiem


Szaszłyki można przygotowywać z bardzo różnych składników. Wybrałam połączenie kurczaka i warzyw. Dwie wersje szaszłyków zrobiłam pod ulubione smaki moje i mojego męża. W pierwszej wersji na patyki nadziałam paprykę, pieczarki i kurczaka, w drugiej zaś do mięsa dodałam pomidorki koktajlowe, cebule oraz podobnie jak za pierwszym razem pieczarki. 

Pieczone na funkcji grillowej w piekarniku warzywa są miękkie i soczyste. Gorąco polecam Wam tę potrawę. Szaszłyki świetnie smakują podane z ostrym sosem pomidorowym lub innymi dipami. Osobiście lubię jeszcze do nich dodać frytki :)

Szaszłyki z kurczakiem


Składniki na 12 szaszłyków w dwóch wersjach:
(przepis własny) 
  • podwójna pierś z kurczaka
  • papryka czerwona
  • 10 dużych pieczarek (lub 15 mniejszych)
  • cebula
  • 20 dag pomidorków koktajlowych
  • ulubione przyprawy do kurczaka ( u mnie sól, pieprz, kurkuma, Carry, imbir, papryka słodka, oregano, gałka muszkatołowa)
  • przyprawy: do grilla (klasyczna lub pikantna), papryka słodka lub ostra
  • tłuszcz do smażenia (olej lub oliwa)

Przygotowanie:

Pieczarki obrać, duże pokroić na 6 części, małe na 4. Podsmażyć na oleju, posolić i przełożyć na ręcznik papierowy, aby osiąkły z tłuszczu. 

Pierś z kurczaka opłukać, pokroić w kostkę, dokładnie obsypać ulubionymi przyprawami, a następnie usmażyć na złoty kolor. Podobnie jak pieczarki, mięso przełożyć na ręcznik papierowy, aby usunąć nadmiar tłuszczu. 

Paprykę umyć, pokroić w kostkę. Pomidorki koktajlowe opłukać. Cebulę pokroić w grube piórka (albo inaczej, ale tak aby dało się ją nabić na patyki do szaszłyków). 

Przygotować pierwszą wersję szaszłyków wbijając na patyk na przemian: kawałek papryki, kurczaka i pieczarki (u mnie na każdym  szaszłyku zmieściły się po 4 kawałki).

W drugiej wersji szaszłyków nabijać na przemian: pomidorki koktajlowe, kurczaka, pieczarki i cebulę.
Szaszłyki posypać przyprawa do grilla oraz papryką. Piec w piekarniku nagrzanym do 240 stopni na funkcji grill przez około 20-25 minut. 

Uwaga: Jeżeli nie mamy funkcji grilla, piekarnik należy nastawić na mniejszą temperaturę np. 200 stopni. 

Rada: Do szaszłyków idealnie pasują pieczone razem z nimi frytki. 

Rada: Jeżeli nie chcemy piec na raz wszystkich szaszłyków, nabite na patyki, ale nie upieczone przekąski możemy schować do lodówki i upiec kolejnego dnia. 

Szaszłyki z kurczakiem

Szaszłyki z kurczakiem

9 komentarzy:

  1. Mniam aż się głodna zrobiłam, pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne! Uwielbiam takie szaszłyki z grilla, ale z piekarnika też nie pogardzę :) Kolorowe i aromatyczne ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko pogoda pozwoli to będą i z grilla :)

      Usuń
  3. Ohhh, już je widzę na grillu! Tylko żeby już ta wiosna przyszła.

    OdpowiedzUsuń
  4. wypróbowałam ! zajebiste !. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj