sobota, 20 kwietnia 2013

Proste ciastko truskawkowe

Kiedy moja droga koleżanka Ewelina zapowiedziała mi swoją wizytę byłam wniebowzięta, wszak nie widziałyśmy się kilka miesięcy.  Kiedy rozmyślałam, co by tu upiec na nasze babskie pogaduchy, świetnym pomysłem wydał mi się przepis na „błyskawiczne ciasto z truskawkami”. Obie przepadamy za tymi owocami, a do tego szybki czas przygotowania ciasta był w to piątkowe popołudnie bardzo pożądany.

Ciasto faktycznie było błyskawiczne w przygotowaniu, jednak nieco miej błyskawiczne okazało się przy pieczeniu. W przepisie z którego korzystałam polecono użyć formy o rozmiarach 20x30 cm i piec ciasto przez 30 minut. Miałam jednak do dyspozycji prostokątną formę o wymiarach 25X30 cm, która okazała się dużo za duża, więc ostatecznie przełożyłam ciasto do tortownicy o średnicy 22 cm. Prawdopodobnie to było powodem dłuższego czasu pieczenia mojego ciasta, bowiem z 30 minut zrobiło się 90 :)

Proste ciastko truskawkowe
Ciasto pięknie wyrosło, a jego iście nieziemski aromat towarzyszył nam do późnych godzin nocnych. Jeszcze raz dziękuję Kochana za tą odrobinę wiosny, którą przyniosłaś w formie tulipanów i swego uśmiechu i mam nadzieję, że spotkamy się niebawem ponownie!

Proste ciastko truskawkowe

Źródło przepisu: eksperymentalnie.com

Składniki:
  • 200 g maki pszennej
  • 150 g mąki orkiszowej
  • 100 g cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 300 ml kefiru
  • 2 jajka
  • 400 g truskawek (mogą być mrożone)

Uwaga: jeżeli chcemy użyć mrożonych truskawek, należy je wcześniej wyjąć najlepiej na sitko lub durszlak aby się rozmroziły i odsączyły z nadmiaru soku.

Przygotowanie:

Do miski przesiać mąkę pszenną oraz orkiszową. Dodać cukier, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia i wymieszać. Do kefiru dodać jajka i razem roztrzepać. Wszystkie składniki wymieszać.
Formę (tortownicę o średnicy 22 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i wlać ciasto. Na wierzch masy ułożyć truskawki.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 80-90 minut (można sprawdzać patyczkiem dla pewności czy ciasto jest upieczone). Podawać posypane cukrem pudrem.

Proste ciastko truskawkowe

Proste ciastko truskawkowe
Proste ciastko truskawkowe

4 komentarze:

  1. Pozostaje mi tylko poczekać na pierwsze truskawki żeby je upiec...Bo zapowiada się fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, ciasto na mące orkiszowej w połączeniu z truskawkami musi być pyszne, pięknie wyrosło :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj