poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Pikantny omlet hiszpański

Wyróżniamy trzy odmiany omletów: francuskie, hiszpańskie i angielskie. Przy omletach francuskich najpierw smażymy samą masę jajeczną i dopiero na talerzu nakładamy gorący farsz. Omlety hiszpańskie przyrządzamy w ten sposób, że masę jajeczną mieszamy razem z pozostałymi składnikami i razem smażymy.  Z kolei do zrobienia omletów angielskich osobno ubija się białka i żółtka, lekko podsmaża i wstawia patelnię do piekarnika. 

Tych ostatnich jeszcze nie miałam okazji robić, prawdopodobnie dlatego, że nie posiadam patelni, która nadawałaby się do wstawienia do piekarnika. Omlety francuskie i hiszpańskie zwykle robię z lekkim nadzieniem warzywnym. Tym razem jednak zdecydowałam się na mięsno - ryżową, bardziej sytą odmianę tego dania, co sprawia, że doskonale nadaje się ono na obiad. 

Masę z mięsa i ryżu podzieliłam na dwie części (UWAGA: w takiej formie, nie zalaną jajkami można ją przechować w lodówce na drugi dzień), następnie każdą z nich zalałam jajkami z dodatkiem mleka (mleko można pominąć).  Mój omlet trzymałam na małym ogniu około 30 minut, aż jego wierzch był ścięty. Danie jest dość syte i pikantne (dzięki doprawieniu pieprzem Cayenne). Gorąco polecam!

Pikantny omlet hiszpański
Źródło przepisu: Kolekcja dobrej kuchni

Składniki na 2 porcje – 2 małe omlety

  • woreczek ryżu długo ziarnistego
  • 3 łyżki margaryny
  • 15-20 dag mięsa mielonego ( u mnie wieprzowe)
  • cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżeczka tymianku
  • pieprz Cayenne
  • sól i pieprz
  • 12 łyżek mleka
  • 6 jajek
  • 75 g oliwek
  • natka pietruszki do posypania

Przygotowanie:

Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu. Oliwki pokroić na 3 „krążki”. Cebulę i czosnek obrać i pokroić w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać margarynę i dusić czosnek z cebulą. Dodać mięso mielone i usmażyć. Następnie dodać ryż, połowę oliwek oraz przyprawy i całość wymieszać. Połowę masy przełożyć na drugą patelnię. 

Jajka rozbełtać z mlekiem, lekko ubijając je widelcem ( na jeden omlet 3 jajka i 6 łyżek mleka). Masę mięsno – ryżową polać jajkami, delikatnie przemieszać, posypać reszta oliwek i smażyć na małym ogniu, aż wierzch omletu dobrze się zetnie ( u mnie około 30 minut). Omlet zsunąć z patelni na talerz, posypać natką pietruszki i od razu podawać.

Pikantny omlet hiszpański

6 komentarzy:

  1. Też robię tortillę, ale ze smażonymi plasterkami ziemniaków + dodatki. Z ryżem fajny pomysł.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny omlecik! Oliwki uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z cala pewnoscia to nie tortilla hiszpanska,nazwa wprowadza w blad,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę, doczytałam, że faktycznie tortilla hiszpańska składa się z ziemniaków, których u mnie nie ma, zatem usunęłam tę nazwę, aby nie wprowadzać w błąd. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj