piątek, 26 kwietnia 2013

Racuchy z jabłkami

Już jako dziecko uwielbiałam racuchy, jednak zawsze jadłam je bez jabłek. Moje ciasto składało się tylko z mąki, kefiru, jajka i proszku do pieczenia. To mój mąż obudził we mnie miłość wielką nie tylko do niego samego, ale i do racuchów z jabłkami. Teraz już tylko takie bym jadła, a wybranek mego serca zwykł mi pomagać przy ich przygotowywaniu :)

Racuchy z jabłkami

Składniki na około 10-15 sztuk zależnie od wielkości:
(przepis własny)
  • 1 duży kefir – 400 g
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • około 225 g maki pszennej
  • 2 jabłka (po obraniu i wycięciu gniazd nasiennych o wadze około 330 g)
  • cukier (zależnie od stopnia słodkości jabłek)
  • 1-1,5 łyżeczki cynamonu

Dodatkowo:

  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Do miski przesiać mąkę, wymieszać z kefirem, jajkiem i proszkiem do pieczenia. Jabłka umyć, obrać ze skórki i pokroić w małe cienkie plasterki (najłatwiej ścinać z całego jabłka na około małe fragmenty). Jabłka dokładnie wymieszać z cynamonem i cukrem, następnie połączyć z ciastem. 

Na patelni rozgrzać olej, ciasto nakładać porcjami (1-2 łyżki na jeden placek), smażyć na średnim ogniu z obu stron, a następnie przekładać na ręcznik papierowy w celu odsączenia z nadmiaru tłuszczu. Racuchy przełożyć na talerz i oprószyć cukrem pudrem.  Placki doskonale smakują zarówno na ciepło jak i na zimno.

Racuchy z jabłkami

Racuchy z jabłkami

2 komentarze:

  1. Racuszki to ewidentnie smak dzieciństwa chyba niemal każdej osoby, przynajmniej tej z Polski :) Uwielbiam je i pamiętam, jak zawsze robiła mi je mama. Miło odtworzyć czasem ten smak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka. Ciekawe jak będą smakować z białej mąki gryczanej?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj