sobota, 6 kwietnia 2013

Orkiszowe muffinki z truskawkami i maślanym kremem truskawkowym

Zbierałam się długo do zrobienia mojego pierwszego kremu maślanego. Jeśli śledzicie mojego bloga, to wiecie, że do tej pory muffinki dekorowałam zwykle bitą śmietaną, ale obiecałam sobie (przy okazji jabłkowo-cynamonowych) wypróbować krem maślany. Obietnica zatem dotrzymana!

Do zrobienia samych babeczek zainspirował mnie ten przepis. Zamieniłam jednak maliny na truskawki, pozmieniałam proporcje składników i dodatkowo zdecydowałam się na wersję orkiszową. Muffinki wyszły słodkie i chrupiące.

Orkiszowe muffinki z truskawkami i maślanym kremem truskawkowym

Jednak jeżeli chodzi o krem maślany to chyba do tej przedstawionej dziś formy nie będę zbyt często wracać. Wszystko wyszło prawie idealnie, jednak sam krem jak dla mnie jest za bardzo słodki i ciężki, ale to już kwestia gustu. W przyszłości będę się raczej starała unikać tak dużej dawki masła z cukrem wybierając nieco lżejsze połączenia np. wielokrotnie wypróbowanej śmietany kremówki lub serków deserowych.


Ciekawa jestem jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Jako dekorację wypieków wolicie: mocno słodkie kremy maślane czy puszystą bitą śmietaną?

Orkiszowe muffinki z truskawkami i maślanym kremem truskawkowym
Składniki na około 10 sztuk:

Muffinki:
  • 100 g masła w temperaturze pokojowej
  • 80 g drobnego cukru
  • 55 g mąki pszennej
  • 55 g mąki orkiszowej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • łyżeczka aromatu waniliowego
  • truskawki świeże lub mrożone ( 10 średnich lub 20 malutkich)

Truskawkowy krem maślany:
  • 300 g cukru pudru
  • 150 g masła w temperaturze pokojowej
  • łyżeczka aromatu waniliowego
  • 3-4 truskawki
  • 1-1,5 łyżki wody lub soku z cytryny (użyłam soku z cytryny, ponieważ krem jest bardzo słodki)

Uwaga: Dodatkowo do dekoracji można użyć cukrowych kulek – u mnie srebrne.


Przygotowanie:

Muffinki:

Mąkę pszenną oraz orkiszową przesiać do miski i połączyć z proszkiem do pieczenia. Mikserem utrzeć masło z cukrem. Dodać jajka, aromat waniliowy i zmiksować. Na koniec wsypać mąki i wymieszać łyżką do połączenia się składników.
Ciasto nakładać do foremek lub papilotek do 2/3 wysokości (babeczki nieco wyrosną). Do każdej foremki wcisnąć jedną lub dwie truskawki zależnie od ich wielkości. (Użyłam mrożonych truskawek i do moich babeczek wybrałam te najmniejsze, dosłownie o wielkości maliny dlatego wciskałam po 2 do każdej muffinki).
Babeczki piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni przez 20-25 minut do tzw. „suchego patyczka”. Kiedy muffinki ostygną udekorować je truskawkowym kremem maślanym.

Truskawkowy krem maślany:

Do miękkiego masła dodać cukier puder i rozgniatać widelcem, aż składniki się połączą (lub mikserem). Następnie dodać aromat waniliowy, truskawki oraz wodę lub sok z cytryny. Składniki ubić mikserem na puszystą masę. Krem nałożyć do rękawa cukierniczego lub szprycy i przy użyciu końcówki w kształcie dużej gwiazdy ozdobić babeczki.

Rada: aby krem zachował świeżość i odpowiednią konsystencję, babeczki polecam przechowywać w lodówce. 


Orkiszowe muffinki z truskawkami i maślanym kremem truskawkowym

Orkiszowe muffinki z truskawkami i maślanym kremem truskawkowym

Orkiszowe muffinki z truskawkami i maślanym kremem truskawkowym

Orkiszowe muffinki z truskawkami i maślanym kremem truskawkowym

7 komentarzy:

  1. Przeurocze zdjęcia. Zazdroszczę i podziwiam! Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne te muffinki! Mam takie pytanie, gdzie można kupić takie papilotki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) Takie sztywne papilotki można kupić w kilku sklepach internetowych - moje zakupiłam na scandiloft.pl i mogę polecić ten sklep :)
      lub na allegro, obecnie np. ta takiej aukcji:
      http://allegro.pl/papilotki-foremki-do-muffinek-babeczek-sztywne-i3155725459.html
      Jako słowo klucz proszę wpisać "sztywne papilotki".
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. mam pytanie, jak długo można je przechowywać jeśli krem zostanie zrobiony kilka dni później?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muffinki zwykle szybko tracą świeżość. Polecam zrobic krem tego samego dnia ☺️.

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj